Monday 25 April 2011

zaman tadika dan sekolah

aku mula tadika tahun 1995-1996 di kampung aku..dari situ la bermulanya aku mendapat pendidikan.TADIKA KEMAS.banyak kenangan manis ketika aku berada di sana.byk benda yg aku pelajari sampailah belajar mengaji..rasa kelakar pun ade.masa tadika,aku duduk ngan makcik aku.dekat je ngan rumah makcik..pagi2 mama aku dh hantar aku kat umah makcik..masa tadika sekejap je.pergi kul 8pg.blk kul 11pg..sementara nak tunggu mama aku ambil,aku duduk rumah makcik..di tadika aku dpt ramai kawan.best sgt..bermain bersama2,belajar sama2..semuanya indah..tiada masalah dlm kotak fikiran aku masa tu..sambut hari lahir aku.yg paling best sekali mase aku tahun akhir di ttadika,aku terlibat dlm satu persembahan tarian untuk majlis penutupan pengajian di tadika..hahaha..macam konvo plak dah..siap pakai jubah lagi..hahaha..aku menari?yes,mmg betul..ingat lagi masa menari dgn iringan lagu salah satu lagu KRU.tajuk lagu oh la la..kelakar la masa tak tau pulak aku pandai menari dgn tubuhku yg comel gitu..yep,dari dulu lg aku mmg comel..macam2 ayah aku bg aku mkn..vitamin c..supplemen..sebab tu la badan comel..hehe..
  
      Bermula dari tahun 1997-2002,aku masuk sekolah kebangsaan..di situ,aku mendapat pendidikan seterusnya selepas peringkat tadika.maknanya,aku telah meningkat dewasa..x berapa dewasa..kanak2 lagi.hehe!!..kat situ pun byk kenangan manis dan pahit kat sekolah..kirenya aku ne famous la..perasan!!bukannya pe,mama aku pun mengajar kat sekolah yg sama plak tu..semua cikgu2 kenal aku..aduh, parah!!comel je aku masa tu,rambut panjang,ikat dua cam ekor kuda..haha..aku ne kalau bab2 nak baca buku payah sket..huhuhu.tak tau la kenape..tp klau bab menghafal nombor,aku la orangnya!!..tapi subjek matematik bukannya lulus pun..eh,jap2,pernah la lulus,tapi selalu kecundang!!..hahaha..dulu mase sekolah mmg best dgn kawan2 yg sekepala..terase macam dunia ni aku yg punya..macam2 kitorg wat..yg paling best sekali,time sukan..haha..aku byk terlibat dlm hias rumah sukan..not bad la..tolong2 tengok je..haha..banyak kenangan manis kat sana..rase mcm nk masuk sekolah balik je..huhhu...rindu sgt2 kat cikgu,kawan2 aku..huhu..bila la boleh reunion ne??

          Tahun 2003-2007,aku masuk sekolah menengah..maju setapak lagi..permulaan untuk aku menjadi lebih dewasa dan belajar mengenai kehidupan yg lebih mencabar dan banyak halangan..masa tu aku tak tau bagaimana aku dapat mengharungi semua tu..pelajaran semakin mencabar minda dan kesabaran aku..pelajaran aku memuaskan..tak la teruk sangat..orang kata,sedap mata memandang la result aku..hahaha..mase aku form 1 dan form 2,aku masuk sekolah asrama..huh!!macam penjara rasanya..tak boleh nk bebas sket pun..nasib baik  tak lama..kat situ pun best jugak..macam2 kenangan manis.rindu saat itu..form 3 hingga form 5 aku pindah sekolah kat Putrajaya..kat situ paling best sekali yg pernah aku sekolah..dengan sekolah yg bestari,bangunan yg moden,indah,cantik,setiao kelas ada komputer..mmg best sgt..kawan2 pun ramai gak..byk aktiviti aku terlibat..sukar tuk aku lupakan saat itu..klau bab belajar,jangan tanya la ye..ok la..memuaskan..result sedap mata memandang la..Alhamdulillah..mcm2 jawatan aku sandang masa time kokorukulum..pengerusi,setiausaha..hahaha..aku ke??yes,mmg aku..ape kelebihan aku??aku sendiri pun x tau..dan sampai la masa aku SPM..SPM??gerunnya masa tu..takotnya..tp ape boleh wat,aku wat rileks saja la..family aku ckp,aku cam tak exam je..huhuhu..aku mmg cmne..tak boleh nk ubah..hurmmm...klau bab belajar,aduhai...kalau bab lain,cepat saje!!haha..itu la kelebihan aku..hehehehe
sampailah pada hari aku nk SPM..berdebar2 jantungku..tapi apakan daya,aku tawakal saja la..nak wat camne..redha je la..alhamdulillah,result keluar..memuaskan..tapi matematik kecundang!!!huhuhu..nasib2..nombor telefon, ingat,tp klau bab matematik hancur!!..lepas SPM,ke mana aku nk pergi ye??ermmm..nak tau selanjutnya??nantikan blog saya seterusnya..:)

No comments:

Post a Comment