Tuesday 26 April 2011

PERKENALAN PERTAMA,HANYA DIA,AKU DAN DIA

Terjadinya sebuah kisah yg tidak disengajakan telah berlaku dlm diriku yg sememangnya tidak tahu apa itu cinta..CINTA??hurmm..pertama kali dlm hidup aku..tahun 2009,aku kenal mula berkenal dgn seorang jejaka..jejaka??cewahhh...haha..pada mulanya aku dan dia hanya sms,telefon..agak kerap la bersms la.telefon pun same jugak.kitorang bergilir2..masa tu panggilan super saver la jadi peneman kami..haha..agak lama la jugak bersms,telefon..akhirnya dia ingin berjumpa dgn aku.mulanya aku malu,segan,tapi entah kenapa dgn pertama kalinya aku memberanikan diri untuk bertemu dgn dia..hahaha..berjumpa di satu tempat yg agak popular la..dia dtg dari jauh..bertolak pagi2 pulak tu..kesian dia..nasib baik la dia ada motor..aku dgn kawan2 aku la..tak berani aku nak pergi sorang2..nak tahu camne aku boleh bersms dgn dia??kenal dia? aku sendiri pun tak tau la cmne boleh terjadi..dlm telefon bukan main mesra lagi.macam dah lama kenal.hahaha..terus terang aku cakap,semua ni pertama kali buat aku.sepanjang perjalanan tu,aku berdebar2,rasa macam jantung aku nak jatuh je..hahaha..kelakarla..aduhai..dah sampai,terus jumpa..wahhh,masa tu x boleh nak bayangkan betapa aku berdebar2 dan jadi  tak keruan..hahaha..(boleh tahan gak ayat aku ni kan)..dah jumpa,bertentang mata.hahaha..tak tau nak cakap ape.aku dan dia nak tengok wayang.aku masih ingat lagi cerita Jangan Tegur..baru pertama kali jumpa,dah macam biasa jumpe..hahaha..indahnya masa tu..aku tak tau apa akan jadi seterusnya,tapi lega la bila dapat jumpa.makan bersama.cerita tentang diri masing2..hahaha..lepas tu,balik la..bila nk balik tak tau nk cakap ape.hanya sms sahaja la jadi perantaraan aku dan dia..hahaha..aku ingat bila dh jumpa aku anggap hanya kawan..tapi dia respons pulak bila dah jumpa hari tu..ok la.tanpa rasa segan silu,aku pun bertindak balas la jugak.terus bersms,telefon..ingatkan dah tak nak dah..ada respon jugak rupanya.tak kisah la semua tu..berkawan kan..hahaha

    Tanpa diduga terjadi satu tarikh yang aku tak akan aku lupakan sampai bila-bila iaitu 10.3.2009.mungkin sampai aku mati sekalipun aku tetap akan ingat tarikh ne.aku dan dia mula berkasih sayang,saling mencintai..hahaha..cewahhh..!!kisah ni berlanjutan sampai la dia kene ditugaskan di Sarawak selama 3 bulan..hurmm..masa tu camne la agaknya kan..tak pe la.redha saja la..sekarang dunia dh moden,sms,telefon,video call kan ada..hahaha..ok la..bersabar je la..seterusnya,bila dia kat KL,kerap jugak la jumpa..haha..dgn erti kata lain pergi dating..hahaha..macamne boleh terjadi??entah la..aku x tau la.semua terjadi dengan sendirinya tanpa diundang..sama juga la macam  hati dan perasaandgn sendirinya hadir dlm hidup aku dan dia..aku setia,sayang,cinta pada dia sebab dia tak macam lelaki yg lain..faham2 je la klau dah namenya lelaki kan..tapi tidak pada dia,dia lain sangat..susah nak cari yang camne.baik,boleh terima aku seadanya tanpa rasa ragu2..suka ambil berat pasal aku..bila aku ada masalah,dia akan nasihat kat aku dan macam2 lagi la..dari situ la aku mula yakin,yg dia akan menjadi teman hidup dan mati aku.mungkin dia la jodoh aku.boleh jadi suami dan juga bapa tuk anak-anak aku kelak..masa tu la..hari berganti hari,bulan berganti bulan,sedar x sedar aku dh mula serasi dengan dia.mungkin itu la jodoh aku kot.aku masih belajar lagi.masa depan aku.dia dah kerja x pe la..biase la..macam2 perancangan masa depan..haha..aku masih lagi dengan dia..kiranya dah berkapel la..hahaha..(pertama kali dlm hidup),macam nie rupanya orang tengah bercinta..hahahaha..perasan!!!!oh,lupa plak nk bgtau umur dia..ermm..3 tahun lebih tua dari aku..dia ok,baik,penyayang,terus terang,suka bg nasihat..dan yg penting dia dah berubah..berubah??yep..mmg dia dh berubah..sebab ape?biar la  aku sendiri yg tau..tak payah la tulis dalam ne..maaf ye..:)...merajuk??mesti la ada..gaduh2 pun ada..biasa la dlm bercinta mesti ada rasa camtu..cemburu pun ade jugak tau..hahaha..cemburu ke aku ne?hurmmm,tak tau la nak cakap ape dah,memang tu la dia..dia ada ciri-ciri yg aku idamkan..ciri-ciri lelaki idaman..semuanya..hari2 aku berdoa agar aku dan dia ada jodoh dan kekal selama-lamaya..kalau boleh sampai mati..aku cukup takut kalau kehilangan dia.aku takut kalau aku tak dapat nak cari pengganti yg sama seperti dia..aku bahagia bersama dengan dia..biar la aku dan dia..hanya dia bertakhta di hati..kenangan terindah..kau tercipta untukku...:)

No comments:

Post a Comment