Wednesday 27 April 2011

CINTA SAMPAI DI SINI

Sedang asyik di lamun cinta,tanpa diduga,pelbagai halangan datang menimpa diriku.semuanya menguji kesabaran dan minda aku..semakin lama aku mengenali dia,semakin resah dihati aku.aku x tau kenape boleh terjadi..pernah satu hari aku minta putus pada dia..sebabnya aku ingin dia berubah dari segi perangai..bukannya apa.demi kebaikan dia juga..tapi bagi dia tu x menjadi masalah..bagi aku ye..aku mmg dah x tahan sgt dgn perangai dia..tapi sekejap saja putus.esoknya dah berbaik blk dgn harapan dia akan berubah..alhamdulillah..hari berganti hari,bulan berganti bulan..sempatla juga sambut ulang tahun yg pertama perkenalan kami..10-3-10..pergi kuar makan,jalan2,dating..aku rasa die mmg lupa pada tarikh tu..tapi x pe la aku terime saje..ape la sangat sangat dengan tarikh tu klau nk dibandingkan dengan kasih sayang..betul x??dia ne bukannya romantik sgt pun.walaupun aku ne romantik..tapi itu mmg adalah dia.x boleh nk dinafikan lagi.aku tau dia lebih pentingkan keluarga..tapi aku masa tu belum bersedia lagi nk bgtau perkara ni pada keluarga..entah la aku sendiri x tau kenapa.mungkin sebab aku akan kehilangan die kot sebab aku syg sgt2 pada dia.bukan aku x nak bgtau.tapi tolong la faham diri aku ne.aku masih belajar lagi..aku tau semua tu.beri aku masa..bukan senang nk bgtau pada keluarga ne..aku perlukan masa dan ruang untuk fikirkan semua ne..seterusnya bila dia mula join satu bisnes,lagi la aku risau..aku bukan x nak sokong die wat bisnes,tapi aku takut dgn dia sibuk berbisnes ne dia akan lupakan aku..abaikan aku..pernah terjadi.aku takut semua tu.aku x marah langsung sebab aku tau die nak kumpul duit...tapi berpada-pada la wat bisnes..aku jangan dilupakan,diabaikan..aku x sanggup nk hadapi semua tu..aku hanya wanita biasa yg x mampu hidup tanpa berteman..semuanya tak boleh nk diungkapkan dgn kata-kata,hanya yg mampu luahan dari hati sajalah dapat aku coretkan di sini...kehadiranmu membawa seribu erti.aku x sanggup nk berpisah dengan dia..tapi apakan daya,dia dh tawar hati ngan aku..sebabnya aku sendiri tak tau ape yg bermain difikiran dia..aku cabar dia??aku nak dia berubah.aku putus dgn harapan dia boleh pertahankan hubungan ini.tapi tidak..dia anggap berakhir la aku dan dia..tapi tidak aku.aku nk dia berubah dan terus menyayangi,mencintai aku seperti dulu..mengapa dia wat aku begitu..terasa hati dengan aku??ape sebabnya??aku x tau kenapa dgn dia begitu susah nk ungkapkan sesuatu...aku nak dia yg dulu..dulu sama2 suka...tapi sekarang semuanya sudah berakhir..perpisahan yg tak ingin terjadi akhirnya terjadi juga apabila aku dapat tau dia dah yg lain..Ya Allah!!sungguh berat dugaan yg kau bagi pada aku..mampukah aku hadapi semua ini?apa salah aku?kau kuatkan la iman aku nie supaya dapat harungi semua ne..tak cukup sempurnakah aku dimata dia?mungkin ada hikmah disebaliknya..aku hanya manusia biasa,mampu berdoa dan terus berdoa agar ada jodoh dengan dia..mungkin suatu hari nanti..mane tau kan..walau ditakdirkan aku dengan insan yg lain,aku tetap akan sayangkan dia..tetap dalam hati aku walaupun diingatan telah lupa.dia la yg pertama dan terakhir..aku redha dgn semua ne..aku pasrah..dah kenal hati budi masing2 kan..susah bila dh berakhir..macam ne rupanya penangan cinta pertama..hurmmm....aku hampir2 rebah kerana semua ini tapi alhamdulillah kawanaku sentiasa disisi aku.mereka la marah pada aku,bagi semangat pada aku,buatkan aku ceria,gembira..aku tau semua ni lumrah kehidupan..terpaksa diharungi..lumrah manusia..hidup perlu diteruskan..masa depan aku masih panjang lagi..yess..i have to move on..aku mau hidup baru,buku baru..cerita baru..sejarah mengajar kita menjadi lebih dewasa....Kita boleh jatuh cinta dalam sekelip mata,tapi untuk melupakannya hampir sepanjang hayat,sememangnya cinta pertama terlalu sukar dilupakan..CINTA TIDAK SELALU BERSAMA JODOH TETAPI JODOH SELALU BERSAMA CINTA..:)

No comments:

Post a Comment